Tuesday, 4 September 2007

蚊子来了

蚊子的季节来了。
为何我知道?
因为我拥有比气候台的天气报告还要准,比狗鼻子还要灵,比爬虫动物还要敏感的.................皮肤,尤其是腿和手。
这几天,我天天都得“打针”,天天都得“捐血”,不管我愿不愿意,不管我高不高兴,还是得这么做,搞得我满身伤痕累累。
现在我的腿和手已经产不忍睹了,
所以我希望可以借此机会对蚊子们说些心底话。

********************************************************************************
拜托蚊子大哥大姐,
放过我好吗?
我每一个季节都捐出那么多的血,救了那么多的蚊子蚊孙,
从今天起就不要来找我了,我已经捐得七七八八了,在捐下去,我真的怕我会进医院。
你也知道你打针技术很差,每次都搞得我的皮肤肿起来,红红一粒粒,别人会误会我........
而且你的针是non-disposable, 所以我很有可能会中毒啊!
不要啦,我小时候已经尝试过了,我不想再尝多一次。
所以蚊子大哥大姐,
放过我吧,不然我就对你不客气

4 comments:

Anonymous said...

Hey, have to take care.. beware of "denggi".. one of my fren just recover from that..

Anonymous said...

siao ar, u think those mosquito will come read ur blog meh?
but i just wonder 1 thing lo, u r late queen, those mosquito bite u liao, got inherit ur habit bo? haha.. anywhere... take care la

wenhui said...

To tudizai,
Do you realize that nowadays the mosquitos come out late?
Before that, their active time is around 4pm, now they come out around 10pm.

Anonymous said...

wah... shifuzai got do research 1, mosquito wat time come out u also know,some more all infected by you "late queen virus" ....
the only word i can say is "geng"